28.11.2012

Sew Scrappy

Lorre Fleming, naapurini Belgian ajoilta, on esikuvani ja oppiäitini tilkkutyön saralla. Hän auttoi minua eteenpäin tilkkutyöni kanssa, kun olin jo aivan metsässä. Hänellä oli jo silloin sama long arm kone kuin minulla nyt. Joten sen lisäksi että hän opetti minua tekemään tilkkutöitä, hänen jälkiään seuraten hankin myös oman Pitkän Armin.

Olen vieraillut usean kerran hänen luonaan, hän rohkaisi minua koneen ostossa ja hän myös neuvoi sen käytössä. Kaiken tämän lisäksi tutustuin hänen ystäväänsä Kathien, jonka töitä on usein tilkkulehtien kannessa. Kolmisin teimme hurjia kangasostosmatkoja, joista en halua enää puhua enempää.. What happens in Lancaster stays in Lancaster : )

Kuinka onnellinen olinkaan kun nyt löysin Sew Scrappy lehden Helsingin Akateemisesta kirjakaupasta. Kathien työ on lehden kannessa ja ohjeet sisällä. Tietysti työn on tikannut Lorre.



Ihana Pitsikirja tuli jo jokunen päivä sitten postin mukana. Aivan suloinen ja inspiroiva kirja. Tuhannet kiitoksket Eijalle, Neulaa ja Lankaa blogin pitäjällle.

Olen myös tehnyt joitakin pussukoita lisää. Muuten aika on mennyt juhliin valmistautuessa... kyllä.

Lisäksi haluan kiittää kaikkia, jotka lohduttivat minua sotkun keskellä. Tuki tuli tarpeeseen.

3 kommenttia:

  1. thats so exciting you found the magazine on a newstand in Europe, WOW!!!
    ah yes Lancaster fabric shopping trips you are sworn to secrecy! cute little bags, love the fabrics, cute little tabs TOOT!!!!
    Kathie

    VastaaPoista
  2. Kiva, kun pidit kirjastasi. Mukava oli nähdä työhuonettasi toiseltakin suunnalta. Ei mitenkään epäsiisti. Pirteät puussukatkin.

    VastaaPoista
  3. Ostin tuon lehden arkisesti Citymarketista. Ihmettelen kovasti kansikuvapeiton ohjetta. Toisessa kohdassa neuvotaan ompelemaan peitto pienemmissä osissa ja toisessa kohdassa kerros kerrallaan. Silloinhan tulee ihan mielettömästi langan katkaisuja. 2,5 tuuman saumat ovat aika lyhyitä ja millinkin heitto saumoissa saa pitkän rimpsun kaartamaan.

    VastaaPoista