25.10.2011

Reunat valmiina

Nurmilintu sai sinivihreät reunat. Valitsimme ne yhdessä Tilkunviilaajan kanssa. Täytyy vain todetta että toisille se on helpompaa kuin toisille.



Ompelukoneeni oli vaihteeksi taas yhteistyöhaluinen. Tein trapuntoa ja ala ja ylälankojen kireys oli kutakuinkin sopusoinnussa. Harjoittelin sitä kyllä tyynyliinallisen verran, jotta sain tikin kohdalleen. Varmaan suurin apu aiheeseen oli se, että minulla oli kerrankin uusi kunnon neula 130N 90/14. Myös se että istuin hieman normaalia korkeammalla helpotti liikettä ja minulla oli asiaan kuuluvat kumipäiset hanskat, jotka helpottivat kankaan liikuttamista.

My sewing machine was in a good mood and I was able to do the free motion stippling. However, it took me one pillowcase to practice and to get the thread tensions right. But the best help was that I had a new good topstitch needle. I also sat little higher than normal and I had gloves with rubber finger tips.




3 kommenttia:

  1. Hei, mahtavaa nähdä Nurmilinnun reunoissa tämä kangas! Toimii. Toivottavasti olet itsekin tyytyväinen, ja kiva kun saatoin olla avuksi. Sulla oli niin paljon ihania kankaita, että suurin haaste oli runsaudenpula!

    VastaaPoista
  2. aijai, älä sano sitä ääneen. Kun mun tanskalainen ystävä Lilian tuli meille ja mä näytin mun kankaat, hän kysyi missä mun loput kankaat on..eikä kysynyt leikillään!

    VastaaPoista
  3. it looks fabulous! congratulations on a beautiful finish!!! you did a good job quilting it!

    thanks for linking up to finish it up Friday!

    VastaaPoista